لوگو اوچوش
ارزان‌ترین شهرهای ترکیه

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی

مطالبی که خواهید خواند:

ترکیه جزو کشورهایی است که به دلیل هزینه‌های زندگی ارزان نسبت به سایر کشورها، انتخاب اول مهاجران ایرانی به حساب می‌آید. البته تشابه فرهنگی، مسافت اندک جغرافیایی، وجود فرصت‌های شغلی به دلیل معاملات با بازارهای جهانی و… از دلایل دیگری است که مهاجرت به ترکیه را توجیه می‌کند. با این‌حال زندگی در برخی از شهرهای ترکیه هزینه کمتری نسبت به سایر شهرها دارد که در ادامه با این شهرها آشنا می‌شوید.

ارزان ترین شهر های ترکیه برای زندگی

اگر با هدف زندگی در شهرهای ارزان به مهاجرت به ترکیه فکر می‌کنید باید بدانید که استانبول شهری گران است و بهتر است به شهرهای دیگری مانند آنکارا، ازمیر و… فکر کنید. در ادامه با شهرهایی که هزینه زندگی ارزان‌تری نسبت به استانبول دارند آشنا می‌شوید:

آنکارا: این شهر پایتخت ترکیه است که امکانات شهری بسیاری دارد و به نسبت دیگر شهرها، هزینه‌های زندگی پایین‌تری دارد. به عنوان مثال، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر در حدود 6,000 تا 10,000 لیر در ماه و هزینه خدمات عمومی مانند سیستم گرمایشی، آب، برق و… در حدود 2,000 تا 3,000 لیر در ماه است. همچنین باید بدانید که  صرف غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت این شهر هزینه‌ای حدود 100 تا 150 لیر دارد. اگر هم بخواهید در یک رستوران متوسط غذا میل کنید بین 400 تا 600 لیر برای هر نفر باید هزینه کنید.

ازمیر: این شهر ساحلی با مناظر زیبا و بازارهای معروف خود، یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در ترکیه است. ازمیر همچنین دارای فرودگاه و امکانات رفاهی خوبی است. اگر قصد زندگی در این شهر را دارید باید بدانید هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر حدود 7,000 تا 12,000 لیر در ماه و هزینه خدمات عمومی مانند سیستم گرمایشی، آب، برق و… در حدود 2,500 تا 3,500 لیر در ماه است. سایر هزینه‌ها مانند خورد و خوراک و… در ازمیر در سطح آنکارا است.

ماردین: این شهر تاریخی با معماری منحصربه‌فرد و فرهنگ غنی، یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در ترکیه است. هزینه‌های زندگی در ماردین نسبت به دیگر شهرها کمتر است. اگر قصد دارید در این شهر یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید باید بدانید که هزینه اجاره این آپارتمان 3,000 تا 5,000 لیر در ماه است. هزینه خدمات عمومی مانند سیستم گرمایشی، آب، برق و… در حدود 1,500 تا 2,000 لیر در ماه است. همچنین یک وعده غذایی در رستوران ارزان‌قیمت در حدود 50 تا 100 لیر و یک وعده غذایی در رستوران متوسط برای دو نفر در حدود 200 تا 300 لیر هزینه دارد.

قونیه: با تاریخ غنی و آرامش، قونیه یکی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی است. هزینه‌های مسکن و مواد غذایی در این شهر به نسبت پایین‌تر است. به صورتیکه هزینه اجاره یک آپارتمان یک خواهب در مرکز شهر قونیه حدود 5,000 تا 8,000 لیر در ماه و هزینه خدمات عمومی برای یک آپارتمان 85 متری در حدود 1,500 تا 2,500 لیر در ماه است. سایر هزینه‌ها، مانند خورد و خوراک در حد شهرهای دیگر ترکیه است.

ملاطیه: این شهر با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در ترکیه است. هزینه‌های زندگی در ملاطیه بسیار مقرون به‌صرفه است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر حدود 4,000 تا 6,000 لیر در ماه هزینه دارد و هزینه های عمومی در حدود 1,500 تا 2,000 لیر در ماه است. هزینه‌های جاری نیز مانند سایر شهرهای ترکیه است.

این شهرها با هزینه‌های ماهانه پایین‌تر نسبت به شهرهای بزرگتر مانند استانبول یا آنتالیا، گزینه‌های خوبی برای زندگی مقرون به‌صرفه در ترکیه هستند

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت

بالطبع شهرهایی که در قسمت قبل به عنوان ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی معرفی کردیم، در لیست ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت هم قرار دارند. اگر بخواهیم لیستی از شهرهایی که برای مهاجرت ایرانیان هزینه کمتری روی دستشان می‌گدارد ارائه دهیم این لیست به شرح زیر است:

  • آنکارا
  • ازمیر
  • ماردین
  • قونیه
  • ملاطیه
  • آدانا
  • مرسین
  • قیصریه
  • دنیزلی
  • مالاتیا
  • اسکی شهیر

همه این شهرها در لیست شهرهای توریست‌پذیر ترکیه است که برای زندگی هزینه‌هایی به مراتب کمتر از استانبول دارد. پس اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید این شهرها را مد نظر قرار دهید.

ارزانترین شهر ترکیه برای خرید ملک

در سالهای اخیر خرید ملک در ترکیه از سوی ایرانیان بسیار رایج شده است و اکثر سرمایه‌داران ایرانی در این کشور، نسبت به خرید ملک اقدام کرده‌اند. اما خرید ملک در کدام شهرهای ترکیه هزینه کمتری روی دست سرمایه‌داران می‌گذارد؟ پاسخ این سوال را در ادامه مطلب بخوانید:

1. آیدین (Aydın)

این شهر زیبا که در منطقه اژه واقع شده است یکی از شهرهای ارزان‌ برای خرید ملک است. این شهر به دلیل طبیعت زیبا و نزدیکی به دریا، مقصدی جذاب برای زندگی و سرمایه‌گذاری ملکی است.

2. مرسین (Mersin)

مرسین یکی از شهرهای ساحلی در جنوب ترکیه است که هزینه‌های خرید ملک در آن نسبتاً پایین است. این شهر به دلیل زیرساخت‌های خوب و توسعه اقتصادی، گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک است.

3. قیصریه (Kayseri)

قیصریه یک شهر صنعتی در مرکز ترکیه است که قیمت‌های ملک در آن به نسبت پایین است. این شهر به دلیل فرصت‌های شغلی و امکانات شهری، مقصدی مناسب برای زندگی و سرمایه‌گذاری است.

4. قونیه (Konya)

قونیه یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ترکیه است که هزینه‌های زندگی و خرید ملک در آن پایین‌تر از بسیاری از شهرهای دیگر است. این شهر به دلیل فضای آرام و هزینه‌های پایین، گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک است.

5. مالاتیا (Malatya)

مالاتیا در شرق ترکیه قرار دارد و هزینه‌های خرید ملک در این شهر بسیار پایین‌تر از شهرهای بزرگتر است. مالاتیا به دلیل فضای آرام و امکانات مناسب، گزینه‌ای خوب برای خرید ملک است.

6. ساکاریا (Sakarya)

ساکاریا واقع در نزدیکی استانبول است و به دلیل قیمت‌های مناسب و نزدیکی به یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه، گزینه‌ای جذاب برای خرید ملک می‌باشد.

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای اجاره ملک

اگر چه ما هزینه اجاره آپارتمان در شهرهای ترکیه را در قسمت ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی اعلام کردیم؛ اما قیمت‌های اعلام شده با در نظر گرفتن هزینه خدمات عمومی و هزینه خورد و خوراک و… اعلام شده است. اگر روی نرخ اجاره ملک متمرکز هستید، شهرهای زیر کمترین میزان اجاره را در ترکیه دارند:

گازی‌آن‌تپه: این شهر زیبا در جنوب شرقی ترکیه واقع شده و از نظر اجاره مسکن ارزان‌تر از شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا است.

کایسری: کایسری یک شهر صنعتی در مرکز آناتولی است که هزینه اجاره ملک در آن بسیار پایین است.

ادنه:  این شهر نیز در جنوب ترکیه قرار دارد و هزینه‌های اجاره مسکن نسبتاً کمتری نسبت به شهرهای بزرگ دیگر دارد.

مرسین: مرسین یک شهر بندری زیبا در جنوب ترکیه است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود محلی مناسب برای اجاره ملک است و هزینه اجاره ملک در آن بسیار ارزان است.

 

ارزانترین شهر ترکیه برای تحصیل دانشجویان

ترکیه از مقاصد مهم برای زندگی دانشجویی است و بسیاری از دانشجویان ایرانی در این کشور تحصیل و زندگی می‌کنند. در ادامه با شهرهایی که بهترین دانشگاه‌های ترکیه در آن واقع شده و هزینه زندگی در آنها نیز پایین است آشنا می‌شوید:

ازمیر:  ازمیر یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است که هزینه زندگی نسبتاً پایینی دارد و دارای دانشگاه‌های معتبری نیز است.

ادنه :  این شهر نیز هزینه‌های زندگی کمتری نسبت به شهرهای بزرگ دیگر دارد و دانشگاه‌های معتبری نیز در آن وجود دارد.

بورسا:  بورسا یک شهر بزرگ در نزدیکی استانبول است که هزینه‌های کمتری نسبت به استانبول دارد و دانشگاه‌های معتبری نیز در آن قرار دارند.

 

کدام شهر ترکیه برای زندگی و کار مناسب است؟

انتخاب شهر مناسب برای کار و زندگی در ترکیه، بستگی زیادی به زمینه فعالیت و بودجه شما دارد. ما در ادامه بهترین شهرهای ترکیه را برای کار و زندگی به شما معرفی می‌کنیم.

استانبول (Istanbul): استانبول معروف‌ترین و البته گران‌ترین شهر ترکیه است. این شهر به عنوان پایتخت اقتصادی ترکیه و یکی از شهرهای بزرگ جهان شناخته می‌شود. در این شهر فرصت‌های شغلی بسیاری در بخش‌های مختلف ارائه شده است، اما هزینه زندگی نسبتاً بالایی دارد.

آنکارا (Ankara): به عنوان پایتخت اداری ترکیه، آنکارا نیز یک شهر مناسب برای زندگی و کار است. این شهر دارای هزینه‌های زندگی کمتری نسبت به استانبول است و فرصت‌های شغلی خوبی نیز دارد.

ازمیر (Izmir): ازمیر یکی از شهرهای بزرگ و بندری ترکیه است که هزینه‌های زندگی متوسطی دارد و محیط زیستی خوبی را به همراه دارد. فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های اقتصادی در این شهر نیز زیاد است.

آنتالیا (Antalya): آنتالیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه شناخته می‌شود، اما همچنین یک شهر مناسب برای زندگی است. این شهر دارای هزینه‌های زندگی معقولی است و برخی از فرصت‌های شغلی در صنایع خدماتی و گردشگری دارد.

بورسا (Bursa): بورسا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است. بورسا یک شهر بزرگ صنعتی در نزدیکی استانبول است که هزینه‌های زندگی کمتری نسبت به پایتخت دارد و فرصت‌های شغلی مناسبی در بخش‌های صنعتی و خدماتی دارد.

شما می‌توانید از میان شهرهای معرفی شده، شهر مورد نظرتان را با توجه به بودجه، زمینه فعالیت، علاقمندی به شهر مورد نظر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات کافی و به روز درباره قوانین مهاجرت به این شهرها را از طریق موسسه‌های مهاجرتی معتبر و مطرح بدست آورید تا بدون نگرانی و با خیال راحت نسبت به مهاجرت به ترکیه اقدام کنید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مرتبط

اسکرول به بالا