لوگو اوچوش
تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

مطالبی که خواهید خواند:

بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند، فارغ‌التحصیل دبیرستان یا همان دیپلمه‌هایی هستند که ترجیه می‌دهند مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت کنند. این افراد باید شرایطی را داشته باشند و مدارکی ارائه دهند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه با مدرک دیپلم

در پاسخ به این سوال که آیا تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم امکان پذیر است یا خیر باید بگوییم که بله تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه با مدرک دیپلم دبیرستان برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است؛ اما متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها باید مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند. ضمن اینکه مدرک تحصیلی آنها باید به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شود.
به غیر از این مورد، ارائه ریز نمرات دوره دبیرستان که به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشد نیز الزامی است. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی دانشگاه‌های ترکیه، آزمون‌های ورودی مخصوص دانشجویان بین‌المللی دارند. آزمون‌هایی مانند آزمون YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı). که البته اگر از طریق موسسه مهاجرتی اوچوش برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های ترکیه اقدام کنید، از دادن آزمون یوس برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور معاف هستید.
برخی دانشگاه‌ها هم نمرات آزمون‌های بین‌المللی مانند SAT یا ACT را قبول می‌کنند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه همچنین باید به زبان‌های ترکی یا انگلیسی مسلط باشند. به عبارتی برای دوره‌هایی که به زبان ترکی تدریس می‌شوند، دانشجویان باید مدرک زبان ترکی (TÖMER) داشته باشند و برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS الزامی است. برخی از دانشگاه‌های ترکیه از دانشجویان می‌خواهند که رزومه و انگیزه‌نامه ارائه دهند که در آن توضیح دهند چرا به تحصیل در رشته مورد نظر علاقه‌مند هستند و چرا آن دانشگاه را انتخاب کرده‌اند. به عبارتی دانشگاه‌های ترکیه می‌خواهند دلیل انتخاب دانشگاه‌های این کشور را برای ادامه تحصیل بدانند و شما باید در نامه انگیزه خود به صورت شفاف و کامل دلیل خود را برای انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل اعلام کنید.
برخی دانشگاه‌های این کشور هم از دانشجویان می‌خواهند که توصیه‌نامه‌هایی از معلمان یا مشاوران تحصیلی خود ارائه دهند.

مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

متقاضیان تحصیل در ترکیه که دارای مدرک دیپلم هستند باید برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه، مدارک ارائه دهند که به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا ترکی
  • ریز نمرات تحصیلی به همراه ترجمه رسمی به زبان‌های ترکی یا انگلیسی
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی (TÖMER، TOEFL، IELTS).
  • نمرات آزمون ورودیYÖS، SAT، ACT
  • رزومه و انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه‌ها
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس‌های پرسنلی پاسپورتی با زمینه سفید
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم برای رشته های پزشکی

تحصیل در رشته‌های پزشکی در ترکیه با مدرک دیپلم دبیرستان برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است. شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در این رشته‌ها به دانشگاه و برنامه تحصیلی بستگی دارد. شرایط دریافت پذیرش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های ترکیه، مانند سایر رشته‌هاست که قسمت بالا توضیح دادیم.
متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی  در ترکیه، پس از ارائه مدارک مورد نیاز، باید نسبت به انتخاب دانشگاه اقدام کنند. متقاضیان باید دانشگاه‌ها و برنامه‌های پزشکی مختلف را بررسی کنند و دانشگاه‌هایی را که با شرایط و نیازهای آنها سازگار هستند، انتخاب کنند. سپس باید مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری و ترجمه کنند و مطمئن شوید که همه مدارک مورد نیاز دانشگاه را دارند. در مرحله بعد اگر دانشگاه مورد نظرف آزمون ورودی دارد، باید در آن آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند. پس از آن فرم درخواست پذیرش را تکمیل و به همراه مدارک لازم به دانشگاه ارسال کنند و منتظر اعلام نتیجه باشند.

شهریه دانشگاهی پزشکی

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی معمولاً کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است و به طور میانگین بین 4,000 تا 15,000 دلار در سال است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی می‌تواند بین 15,000 تا 25,000 دلار در سال باشد. البته باید به این هزینه‌ها، مخارج زندگی در این کشور را اضافه کنید.

تحصیل در ترکیه با دیپلم فنی و حرفه‌ای

ان دسته از افرادی که دارای مدرک یا دیپلم فنی و حرفه‌ای هستند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارند، باید بدانند که این نوع دیپلم نیز مانند دیپلم‌های دیگر معتبر است؛ اما ممکن است نیاز به مدارک و مراحل خاصی داشته باشد. در ادامه به شرایط و مراحل لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه با مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای می‌پردازیم:

شرایط پذیرش

دانشجویان باید مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای یا معادل آن را همراه با ترجمه رسمی انگلیسی با ترکی داشته باشند. علاوه بر این ارائه ریز نمرات دوره دبیرستان که به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشد الزامی است.  این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که برای دوره‌هایی که به زبان ترکی تدریس می‌شوند، مدرک زبان ترکی (مانند TÖMER) نیاز است. برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، ارائه مدرک زبان انگلیسی (مانند TOEFL یا IELTS) الزامی است. برخی دانشگاه‌ها از دانشجویان می‌خواهند که توصیه‌نامه‌هایی از معلمان یا مشاوران تحصیلی خود ارائه دهند. در مورد مدارک هم باید بگوییم که مدارک مانند سایر رشته‌های تحصیلی است.

بورسیه تحصیلی ترکیه با مدرک دیپلم

اگر به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه علاقمندید و از پس هزینه‌های تحصیل برنمیایید، باید بدانید که راه دیگری پیش روی شماست. شما می‌توانید از بورسیه دانشگاهی استفاده کنید که البته دریافت آن ساده نیست. در مورد این بورسیه باید بگوییم که برخی از دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، بورسیه‌ها و کمک‌های مالی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل یا تمامی آن را پوشش دهند. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند به وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها مراجعه کرده و اطلاعات دقیق‌تری در مورد بورسیه‌ها و شرایط درخواست آنها کسب کنند.

اگر شما قصد دامه تحصیل با مدرک دیلپم در دانشگاه‌های ترکیه را دارید، توصیه می‌کنیم، درخواست خود را از طریق موسسه‌های مهاجرتی معتبر و شناخته شده ارائه دهید. اوچوش یکی از موسسات مهاجرتی است که کلیه عملیات دریافت پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه را برای شما انجام می‌دهد. این را هم بدانید که در صورتی که قصد دارید از دانشگاه‌های دولتی ترکیه پذیرش بگیرید، اوچوش شرایط تحصیل بدون آزمون ورودی را برای شما فراهم می‌کند. اگر هم قصد دارید در دانشگاه‌های آزاد ترکیه تحصیل کنید با اوچوش می‌توانید بدون پرداخت هزینه، پذیرش دانشگاه‌های ترکیه را کسب کنید. کافیست با کارشناسان به روز و حرفه‌ای اوچوش تماس بگیرید و برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ترکیه، از طریق اوچوش اقدام کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مرتبط

اسکرول به بالا