لوگو اوچوش
شرایط افتتاح حساب در ترکیه

شرایط افتتاح حساب و گرفتن کارت بانکی در ترکیه

مطالبی که خواهید خواند:

باز کردن حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی دائمی در کشورهای خارجی، از آن تصمیم‌هایی است که به‌خاطر وجود تحریم‌های بین‌المللی برای ایران، شما را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند. طبیعی است که کشورها برای افرادی که شهروند آن منطقه نباشند، حساب بانکی افتتاح نمی‌کنند؛ اما ترکیه اجازه می‌دهد که بدون سکونت دائمی و تنها با رعایت چند شرط، حساب بانکی خود را در بانک‌های معتبر این کشور، افتتاح کنید؛ ولی چه شرایطی برای بازکردن حساب بانکی در ترکیه لازم است؟ انواع کارت بانکی کدام است و اصلاً صدور کارت فیزیکی در ترکیه امکان‌پذیر است یا خیر؟ در این مقاله، پاسخ تمام سوالاتتان را خواهید گرفت!

مدارک و شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت

درست است که افتتاح حساب در ترکیه برای افرادی که مقیم این کشور نیستند، چالش‌برانگیز است؛ اما بعضی از بانک‌ها مانند زراعت بانک، شرایطی را فراهم کرده است که شما بتوانید با دردسر کمتر و ارائه مدارک و شرایط ساده‌تری، به حساب بانکی خود دست پیدا کنید. این شما و این شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه:

  • اصل پاسپورت؛
  • گذرنامه با تاریخ اعتبار ۶ ماه به بالا؛
  • سه قطعه عکس ۴*۳؛
  • شماره شناسایی مالیاتی ترکیه (اخذ از طریق اداره مالیات و یا ارتباط با کارشناس های موسسه اوچوش دریافت به صورت غیر حضوری و رایگان)؛
  • مشخصات، شماره تلفن (خط به نام صاحب حساب و سیم کارت ترکیه ای باشد)  و آدرس سکونت؛
  • داشتن حداقل سن قانونی ۱۸ سال یا حضور سرپرست قانونی؛
  • وجود فردی در ترکیه که از طریق کنسولگری ترکیه به او وکالت داده باشید؛
  • واریز حداقل ۶ هزار دلار به حساب خودتان.

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان با رعایت چند شرطی که گفته شد،‌ امکان‌پذیر است؛ اما بازکردن حساب بانکی در ترکیه، شامل این مراحل است:

انتخاب بانک

اولین قدم این است که یک بانک مناسب برای افتتاح حساب انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که همه بانک‌های ترکیه این خدمات را به ایرانیان ارائه نمی‌کنند؛ بنابراین مهم است که پیش‌از هر اقدامی از شرایط و مدارک موردنیاز هر بانک را برای افتتاح حساب اتباع خارجی، مطلع شوید. بانک زراعت، ایش بانک، بانک دنیز و بانک واکیف از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین بانک‌ها برای ایرانیان هستند که با کمترین محدودیتی می‌توانید در آن‌ها حساب بانکی افتتاح کنید.

دریافت کد مالیاتی

برای اینکه بتوانید حساب بانکی دائمی در ترکیه باز کنید و از مزایای آن بهره ببرید، لازم است که کد مالیاتی (Vergi Numarasi) بگیرید. کافی است برای دریافت این کد، به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید و درخواست شناسه مالیاتی بدهید.
شما میتوانید با ارتباط با کارشناس های موسسه مهاجرتی اوچوش به صورت رایگان کد مالیاتی (ورگی نومارسی) دریافت بکنید. 
جالب اینجاست که شما می‌توانید بدون درنظر‌گرفتن شرایط اقامت در ترکیه برای دریافت کد مالیاتی اقدام کنید. هرچند گفتنی است که برخی آژانس‌ها و شرکت‌ها این مشکل را برای ایرانیان حل کرده‌اند و به کمک مذاکره با تعدادی از بانک‌ها، توانسته‌اند شما را از ارائه شناسه مالیاتی نیز بی‌نیاز کنند.

آماده‌سازی مدارک و شرایط لازم

مدارکی که در بخش قبل ذکر شد را تهیه کنید. دقت داشته باشید که باید بسته به نوع حساب و بانک انتخاب‌شده، همه شرایط لازم را برای یک افتتاح حساب بی‌دردسر فراهم کنید و به حداقل مبلغی که بانک منتخبتان برای واریز اولیه به حساب درنظر گرفته است نیز توجه داشته باشید. معمولاً بانک‌ها حدود هزار الی ۶ هزار دلار را برای بازکردن حساب بانکی در ترکیه، تعیین می‌کنند.

مراجعه به شعبه بانک

بعد از اینکه مدارک موردنیاز را آماده کردید و شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه برایتان مهیا شد، به شعبه‌ بانکی که انتخاب کرده‌اید، مراجعه کنید.

مصاحبه با مسئول بانک

بعضی اوقات مسئول برخی بانک‌ها ممکن است هنگام بررسی مدارک شما، مصاحبه ساده‌ای با شما انجام دهند. اگر به زبان ترکی مسلط نیستید، بهتر است با فردی آشنا به بانک مراجعه کنید.

 

فعال‌سازی حساب

تبریک! بعد از طی‌کردن همه این مراحل، طی چند روز حساب بانکی دائمی شما در کشور ترکیه افتتاح می‌شود.

 

تفاوت دبیت کارت (Debit) و کردیت کارت (Credit) چیست؟

دبیت کارت در حقیقت پول را به‌طور مستقیم از حساب بانکی شما برداشت می‌کند و می‌توانید تا سقف موجودی حسابتان از آن برداشت و خرج کنید. کردیت کارت نوعی کارت اعتباری است که با آن می‌توانید تا سقف اعتبار تعیین شده توسط بانک برای خریدهای مختلف اینترنتی، خرج کنید؛ حتی اگر پول کافی در حسابتان نداشته باشید. نکته اینجاست که در استفاده از کردیت کارت، اگر به‌موقع پول‌تان را به بانک برنگردانید، باید سود مشخصی پرداخت کنید.

انتخاب نوع کردیت کارت و دبیت کارت به شرایط و سلایق شما بستگی دارد؛ اگر می‌خواهید خرج‌هایتان را با پول خودتان کنترل کنید، دبیت کارت گزینه بهتری است و اگر قصد دارید مزایای بانکی دریافت کنید و از اعتبار آن هزینه کنید، کردیت کارت می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مزایا افتتاح حساب در ترکیه چیست؟

افتتاح حساب در بانک های بین المللی ترکیه مزایای به‌خصوصی دارد که امکان بسیاری از اقدامات جذاب مالی را برای شما فراهم می‌کند:

  • دریافت مسترکارت و ویزاکارت: با افتتاح حساب در بانک های بین المللی ترکیه می‌توانید مسترکارت و ویزاکارت دریافت کنید و از آن برای خریدهای آنلاین از سایت‌های خارجی و خریدهای حضوری در فروشگاه‌های سراسر جهان استفاده کنید.
  • دریافت سود: بانک‌های ترکیه به شما سود سالیانه یا ماهیانه خواهند داد.
  • دسترسی به خدمات بانکی ترکیه: می‌توانید بدون اقامت در ترکیه، خدماتی مانند صدور حواله ارزی و پرداخت قبوض را در صورت لزوم، انجام دهید.
  • امکان انتقال وجه بینالمللی: با افتتاح حساب بانکی در ترکیه می‌توانید بدون نیاز به واسطه با باقی نقاط جهان پول جابه‌جا کنید. سرعت و راحتی این کار، مزیتی بی‌نظیر برای ایرانیان به‌حساب می‌آید.

بهترین بانک های بین المللی در ترکیه برای افتتاح حساب ایرانیان

بانک‌های بین ‌المللی در ترکیه به بانک‌هایی گفته می‌شود که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند و خدمات متنوعی را برای ارائه به مشتریانی که از اتباع خارجی به حساب می‌آیند، درنظر می‌گیرند. در ادامه با چند نمونه از بهترین بانک‌ های بین المللی در ترکیه آشنا می‌شوید:

 

زراعت بانک

این بانک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین بانک‌های دولتی ترکیه است که از سال ۱۸۶۳ تا به‌امروز به‌صورت فعال و پویا در حال ارائه خدمات است. زراعت بانک با داشتن بیش‌از ۱۷۰۰ شعبه فعال در سطح ترکیه و شعبات مختلف در سراسر دنیا (هامبورگ، قبرس شمالی، بحرین، لندن، بغداد، بوسنی و…) به یکی از پرطرفدارترین بانک های بین المللی ترکیه تبدیل شده است. این بانک پرکار خیال ایرانیان را از خدمات بانکی راحت کرده است و امور مربوط به افتتاح حساب بانکی و صدور کارت فیزیکی را بدون نیاز به اقامت برای مشتریان ایرانی فراهم می‌کند.

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه:

  • دریافت مسترکارت و ویزاکارت؛
  • امکان افتتاح حساب سپرده‌گذاری و دریافت سود؛
  • امکان خرید اینترنتی با حساب طراعت بانک؛
  • پشتیبانی از اغلب ارزهای موجود در جهان؛
  • امکان انتقال وجه به باقی کشورها.

ایش بانک

ایش بانک بزرگ‌ترین  بانک‌های خصوصی ترکیه است که در سال ۱۹۲۴ تأسیس شده است. این بانک با ارائه انواع خدمات به‌عنوان یکی از بهترین بانک‌ها برای دریافت کارت بانکی ایرانیان در ترکیه،‌ شناخته می‌شود. جالب است بدانید که ایش بانک در ۵۲ استان ترکیه و همچنین در ۱۴ کشور جهان (آلمان، انگلستان، بلژیک، هلند، قبرس، فرانسه، ترکمنستان، چین و…) شعبه فعال دارد! ارزهایی که این بانک بین‌المللی با آن فعالیت می‌کند را نیز می‌توانیم در لیر ترکیه، دلار آمریکا، یورو، پوند و فرانک خلاصه کنیم.

واکیف بانک

بانک دولتی بزرگ، معتبر و قدیمی واکیف بانک که سال‌هاست به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بانک‌های دولتی ترکیه برای ایرانیان تبدیل شده است، خدمات بانکی را بدون نیاز به اقامت دائم به ایرانیان عرضه می‌کند. حساب‌های جاری و پس‌انداز، حواله‌های ارزی، خدمات مربوط به کارت‌های اعتباری و… را می‌توان از جمله ویژگی‌های مثبت این بانک فعال به‌شمار آورد. ناگفته نماند که حدود ۹۰۰ شعبه در کشور ترکیه و وجود شعبه‌های فعال خارجی در گرجستان، هلند، آلمان، نیویورک و… نام واکیف بانک را حسابی بر سر زبان‌ها انداخته است. خاطرتان باشد که مسئولین این بانک قدیمی، امکان استفاده از انواع ارزهای سطح‌اول جهانی (دلار، یورو، پوند، لیر و…) را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا خیال‌ شما از این بابت نیز آسوده کنند.

مزایا افتتاح حساب در ترکیه از طریق واکیف بانک:

  • خدمات متنوع بانکی؛
  • امکان افتتاح حساب به‌صورت آنلاین؛
  • نرخ سود سپرده مناسب؛
  • اعتبار زیاد؛
  • ارائه کارت‌های بانکی بین‌المللی.

دنیز بانک

این بانک را می‌توانید جزء شناخته‌شده‌ترین بانک‌های خصوصی ترکیه در نظر بگیرید. در سال ۱۹۳۸ دنیز بانک افتتاح شد و مدت‌هاست که در ارائه خدمات به ایرانیان کوتاهی نمی‌کند و مقدار قابل‌توجهی از کارت بانکی ایرانیان در ترکیه توسط این بانک تهیه شده است. وجود بیش‌از ۷۰۰ شعبه از دنیز بانک در ۵۴ استان ترکیه و شعبه‌های خارج از کشور در اتریش، امارات متحده عربی، ‌روسیه، بحرین و… دنیز بانک را به یکی از اصیل‌ترین بانک ‌های بین المللی در ترکیه تبدیل می‌کند. همچنین پشتیبانی از لیر، پوند، دلار، فرانک و یورو دست شما را در خدمات بانکی جهان باز می‌گذارد.

هزینه افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان

هزینه افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی ایرانیان در ترکیه می‌تواند نسبت‌ به نوع بانک‌ها و تفاوت انواع حساب‌های متغیّر باشد؛ اما به‌طور کلی هزینه افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴ به جز دپوزیت بانک که اکثر بانک ها خواستار دپوزیت (مبلغ اولیه بلوکه حساب) میباشند حدوداً بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ لیر ترکیه است. طبیعی است که علاوه‌بر این هزینه اصلی، ممکن است هزینه جانبی مانند ترجمه مدارک، دریافت کد مالیاتی و… نیز در فرایند بازکردن حساب بانکی در ترکیه برای شما پیش بیاید.

 

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که برای گذراندن اوقات فراغت به ترکیه سفر می‌کنید و یا اهل خرید و دیدار آشنایان‌تان در این کشور دوست‌داشتنی هستید، اگر به هر دلیلی نیاز به افتتاح حساب و ورود به بانک های بین المللی در ترکیه را داشتید، کافی است بانک‌های معتبر را بررسی کنید، مدارم موردنیاز را تهیه کنید و در سرعتی باورنکردنی، شاهد افتتاح حساب در ترکیه و صدور کارت فیزیکی خود باشید!
همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و دریافت پاسخ برای سوالات احتمالی خود، با مشاورین تیم اوچوش تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مرتبط

اسکرول به بالا