لوگو اوچوش
دانشگاه دوکوز ایلول

معرفی کامل دانشگاه دوکوز ایلول

مطالبی که خواهید خواند:
یکی از بهترین اقدامات برای موفقیت بیشتر در حوزه تحصیلی مهاجرت به کشورهای پیشرفته و برتر از نظر علمی می باشد. مهاجرت تحصیلی می تواند باعث کسب جایگاه های برتر تحصیلی شود. شما به کمک مهاجرت تحصیلی رنگ و بوی متفاوتی از واقعیت را به رویاهای خود در زمینه تحصیلی خواهید بخشید. برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت تحصیلی شما مستلزم مهاجرت هستید. در سایه مهاجرت تحصیلی شما قادر به ادامه تحصیلات در بهترین مراکز علمی جهانی خواهید بود. مهاجرت تحصیلی باعث قرار گرفتن شما در مسیر موفقیت خواهد شد. مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه بیشتر از هر زمانی افزایش پیدا کرده است؛ زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم در ایران می باشد. به واسطه مهاجرت تحصیلی شما می توانید فرصت علم آموزی از بهترین دانشگاه های کشورهای جهان را خواهید داشت. یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های کشور ترکیه قطعا Dokuz Eylul University می باشد. دانشگاه دولتی دوکوز ایلول مسیر جدیدی از موفقیت علمی را می تواند برای شما رقم بزند.

معرفی اجمالی دانشگاه معتبر دوکوز ایلول:

این دانشگاه در سال ۱۹۸۲ در شهر ازمیر ترکیه تاسیس شد. دانشگاه دوکوز ایلول به عنوان یکی از برترین مراکز علمی در این کشور شناخته می شود. این دانشگاه بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی موفق به دریافت رتبه های عالی  و برتر در جهان شده است. روند تحصیلی در این دانشگاه بسیار متفاوت و اصولی می باشد. دانشگاه دوکوز ایلول به عنوان بزرگ ترین مرکز علمی در این کشور نیز شناخته می شود. اغلب دانشجویان مهاجر ایرانی برای تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه را انتخاب می کند.

موقعیت مکانی این دانشگاه در شهر ازمیر کاملا استراتژیک و ایده آل می باشد؛ حتی شما به کمک وسایل حمل و نقل عمومی نیز می توانید به این دانشگاه دسترسی پیدا کنید. این دانشگاه پذیرای دانشجویان مهاجر ایرانی با رزومه تحصیلی قوی می باشد.

وب سایت دانشگاه دوکوز ایلول : Deu.edu.tr

مکان دانشگاه دوکوز ایلول (ساختمان اصلی) : Kültür, Cumhuriyet Blv No:35210 no 144, 35220 Konak/İzmir

شماره تماس : +۹۰ ۲۳۲ ۴۱۲ ۱۲ ۱۲

دانشکده های دانشگاه دوکوز ایلول:

این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف و تخصصی می باشد. در هر یک از دانشکده های این دانشگاه شما می توانید به صورت حرفه ای مشغول به تحصیل شوید. از دانشکده های این دانشگاه می توان به: دانشکده فیزیوتراپی و توانبخشی، دانشکده پرستاری، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده علوم ورزشی، دانشکده زیست پزشکی و دانشکده ژئوم اشاره کرد.

شما بر اساس علایق خود می توانید نسبت به تحصیل در هر یکی از این رشته ها اقدام کنید. ظرفیت دانشکده ها در هر یک از رشته ها بسیار بالا می باشد. برای تحصیل در رشته دندان پزشکی بدون کنکور و پزشکی بدون کنکور می توانید این دانشگاه را انتخاب کنید.

دوکوز ایلول

 

رنکینگ دانشگاه دوکوز ایلول:

تمامی دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی جهانی رنکینگ اختصاصی خود را به دست می آورند. فرایند رتبه بندی بر اساس شرایط و فرایند تحصیلی در هر دانشگاهی تعیین می شود. همه ساله بر اساس رنکینگ جهانی دانشگاه های موجود در سطح جهان رتبه اختصاصی خود را به دست می آورند. رنکینگ دانشگاه دوکوز ایلول در سال ۲۰۲۳ در قاره آسیا ۱۰۲ و در سطح جهان ۳۲۳ می باشد.

تحصیل در ترکیه کلید موفقیت شغلی در آینده است؛ تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان مهاجر دارد.

زبان تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول:

این دانشگاه در یکی از شهرهای محبوب کشور ترکیه در شهر ازمیر قرار دارد. زبان رسمی برای تحصیل در این دانشگاه ترکی استانبولی می باشد و حتی در برخی از رشته ها زبان تحصیل انگلیسی است. شما با یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانید قدم های استوارتری را در مسیر مهاجرت تحصیلی خود بردارید.

بر اساس هر رشته ای زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی استانبولی یا زبان انگلیسی می باشد. بورسیه در ترکیه باعث کاهش هزینه های نهایی تحصیل خواهد شد؛ بهترین دانشگاه برای بورسیه تحصیل دوکوز ایلول می باشد.

 رشته های تحصیلی دانشگاه دوکوز ایلول:

یکی از عوامل اصلی محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان مهاجر تنوع رشته های تحصیلی می باشد. شما بر اساس علایق و رزومه تحصیلی خود می توانید در هر یک از رشته های این دانشگاه فرایند تحصیلی خود را آغاز کنید. رشته های تحصیلی دانشگاه دوکوز ایلول بسیار متنوع است و محدودیتی در انتخاب رشته برای دانشجویان مهاجر وجود ندارد. شما با کسب مدرک در هر یک از رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید در آینده بهترین فرصت شغلی را به دست بیاورید.

رشته های تحصیلی این دانشگاه به دسته بندی مختلفی تقسیم می شوند. شما در رشته های پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی و علوم پایه می توانید روند تحصیل خود را آغاز کنید. این دانشگاه در لیست برترین مراکز عالی تحصیلی در کشور ترکیه قرار دارد.

شهریه های رشته های تحصیلی در دانشگاه دوکوز ایلول:

برخلاف دیگر کشورها شرایط و روند تحصیل در ترکیه به لحاظ اقتصادی بسیار ارزان تر می باشد. شهریه تحصیلی در این دانشگاه بر اساس کد رشته انتخابی متغیر است. شما برای تحصیل هر یک از رشته های این دانشگاه مستلزم پرداخت هزینه های مازاد نیستید. با کمترین میزان از بودجه نیز می توانید شما شانس تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه را داشته باشید.

لیست شهریه دانشگاه دوکوز ایلول در سال ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵:

  • پزشکی : 350,000 لیر
  • دندان پزشکی: 150,000 لیر
  • فیزیوتراپی: 50,000 لیر
  • پرستاری: 50,000 لیر
  • دامپزشکی: 94,000 لیر
  • حقوق: 51,000لیر
  • مهندسی کامپویتر: 67,000 لیر
  • مهندسی عمران: 67,000 لیر
  • مهندسی برق: 67,000 لیر
  • مدیریت بیزینس: 51,000 لیر

شهریه ها سالانه هست و به دو قسط به صورت لیری پرداخت میشود.

شرایط پذیرش در دانشگاه Dokuz Eylul:

برخلاف دیگر دانشگاه ها شرایط پذیرش در Dokuz Eylul University بسیار راحت و آسان می باشد. شما برای تحصیل در هر یکی از رشته های این دانشگاه فقط باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید. با داشتن روزنه تحصیلی قوی شما شانس پذیرش در رشته محبوب دانشگاهی خود را خود خواهید داشت.

از اصلی ترین شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی در این دانشگاه سن زیر ۲۵ سال و همچنین معدل بالای ۱۸ است. از مهم ترین شرایط پذیرش در این دانشگاه دولتی در شهر ازمیر می توان به موارد ذیل اشاره کرد‌ (این شرط برای برخی از رشته های میباشد فقط) :

  • پذیرش از طریق آزمون ( yos/yos tr): شما از طریق شرکت در این آزمون و کسب رتبه قبولی می توانید در لیست پذیرفته شدگان جدید این دانشگاه قرار بگیرید.
  • پذیرش از طریق اس آی تی (SAT): شما با قبولی در این آزمون شانس پذیرش در هر یک از رشته های دانشگاه دوکوز ایلول را خواهید داشت. این آزمون فقط مختص تحصیل در دوره کارشناسی در هر یک از رشته ها می باشد.
  • قبولی از طریق دیپلم: برای قبولی در هر یک از رشته های گوناگون این دانشگاه می توانید از سوابق تحصیلی خود در ایران در مقطع دبیرستان کمک بگیرید. معدل بالا یک عنصر مثبت جهت پذیرش در بهترین رشته های این دانشگاه به شمار می آید.
  • پذیرش بدون کنکور: این نوع پذیرش از طرف موسسه مهاجرتی اوچوش انجام میشود و تمامی مراحل از صفر تا صد توسط مجموعه انجام میشود.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه Dokuz Eylul:

شما برای قبولی در هر یک از رشته های این دانشگاه باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید‌. از مهم ترین مدارک جهت پذیرش در این دانشگاه می توان به: کپی پاسپورت یا شناسنامه، یک قطعه عکس بیومتریک، مدرک پایان تحصیل در مقطع دیپلم و یا کارشناسی، ریز نمرات دبیرستان یا مقطع کارشناسی، نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی و یا زبان ترکی، انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی نیاز دارید.

شما با تکمیل اطلاعات خود می توانید در هر یک از رشته های این دانشگاه شانس پذیرش داشته باشید.

امکانات موجود در دانشگاه معتبر Dokuz Eylul:

این دانشگاه امکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. دانشگاه Dokuz Eylul بهترین امکانات رفاهی را برای دانشجویان خود در نظر می گیرد. از امکانات برجسته این دانشگاه می توان به: سالن کنفرانس، باشگاه، اتاق مطالعه، کتابخانه، خوابگاه های دانشجویی با امکانات رفاهی ممتاز، آزمایشگاه های تخصصی، کارگاه های مهارتی، سالن سینما و همچنین سالن های مجزای غذاخوری، کافی شاپ، باشگاه اسب سواری، استخر و کامپوس های دانشگاه اشاره کرد. شما در این دانشگاه با بهره گیری از بهترین امکانات شانس تحصیل مطابق با اصول آموزشی نوین را خواهید داشت.

دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر

 

شهر ازمیر نگین ارزشمند کشور ترکیه:

شهر ازمیر به عنوان سومین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می شود. این شهر به لحاظ موقعیت اقتصادی، سیاسی‌، علمی و فرهنگی از جایگاه بسیار ویژه ای در کشور ترکیه برخوردار می باشد. ازمیر شهری در غرب ترکیه است و در هر فصلی از سال آب و هوای متعادلی دارد. شهر ازمیر در نزدیکی دریای اژه قرار داشته و شما با تحصیل در دانشگاه Dokuz Eylul شهر ازمیر می توانید به فرصت های شغلی ممتازی در آینده دست پیدا کنید.

شهر ازمیر به عنوان یکی از بزرگ ترین و زیباترین شهرهای ترکیه شناخته می شود.

بهترین روش برای پذیرش آسان و راحت در دانشگاه Dokuz Eylul شهر ازمیر:

شما برای پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه نیازمند یاری و همکاری یک موسسه فعال در این زمینه هستید. چنین مجموعه هایی به دلیل تجربه بسیار بالایی که در این زمینه دارند؛ روند پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه Dokuz Eylul برای شما راحت و آسان تر خواهد بود. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در ایران شرکت اوچوش می باشد. این مجموعه به منظور رفاه حال دانشجویان مهاجر عزیز در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه روند پذیرش شما را به اتمام می رساند.

سخن پایانی

این روزها تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی برای دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی به یک آرزو تبدیل شده است. دانشگاه دوکوز ایلول می‌تواند این آرزو را محقق کند. این دانشگاه نه تنها مورد تایید ایران است، بلکه در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز اعتبار دارد. پس از فارغ‌التحصیلی، شما می‌توانید به راحتی به کشورهای دیگر مهاجرت کنید و آینده‌ای روشن برای خود بسازید.

سؤالات متداول درباره دانشگاه دوکوز ایلول

بله، دانشگاه دوکوز ایلول مورد تایید وزارت علوم ایران است و مدارک آن در ایران معتبر می‌باشد.

زبان تدریس در دانشگاه دوکوز ایلول عمدتاً ترکی استانبولی است، اما برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

شهریه‌ها بر اساس رشته‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، شهریه سالانه رشته پزشکی 350,000 لیر و رشته دندان‌پزشکی 150,000 لیر می‌باشد.

دانشگاه دوکوز ایلول دارای امکانات رفاهی متعددی از جمله خوابگاه‌های دانشجویی، کتابخانه، سالن‌های ورزشی، باشگاه، اتاق مطالعه، آزمایشگاه‌های تخصصی و سالن‌های غذاخوری است.

بله، موسسه مهاجرتی اوچوش می‌توانند به شما در پذیرش بدون کنکور کمک کنند.

بله، مدارک دانشگاه دوکوز ایلول در کشورهای اروپایی و آمریکا معتبر است و می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی به این کشورها مهاجرت کنید.

دانشگاه دوکوز ایلول در شهر ازمیر ترکیه قرار دارد که به لحاظ موقعیت استراتژیک و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مناسب است.

له، دانشگاه دوکوز ایلول بورسیه‌های تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد که می‌تواند هزینه‌های تحصیل شما را کاهش دهد.

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مرتبط

اسکرول به بالا